Vriendinnen op bezoek!

9 december 2021

Van 27 oktober tot en met 31 oktober kwamen er 2 vriendinnen van mij langs, Anouk en Anouk. Super gezellig!

Ik ben ze woensdagavond gaan ophalen bij het vliegveld en het was heel fijn om ze weer te zien! We zijn samen met de taxi naar mijn appartement geweest. Ze bleven het hele weekend bij ons slapen, dus konden ze meteen even hun spullen hier neerzetten. Daarna zijn we even ergens tapas gaan eten.

Ik moest donderdag nog stage lopen, dus zijn Anouk en Anouk met z’n 2en de stad gaan verkennen. Om 15.30 was ik klaar en rond 15.15 zijn ze nog even bij mijn stage langs gekomen om te kijken. Daarna hebben we op een terrasje nacho’s gegeten. In de avond zijn we gezellig met z’n 4en gaan uiteten!

Vrijdag zijn we over de ramblas gelopen. Even geshopt en lekker op een terrasje gezeten en in de avond gingen we uiteten bij een pasta en pizza restaurant, La Tagliatella. Na het eten gingen we met een fietstaxi naar de haven. Het begon ineens keihard te regenen toen wij achterop die fiets zaten. Die man had ons toen ergens afgezet, omdat hij zei dat hij niet verder dan daar mocht fietsen, dus toen stonden we daar met z’n 3en in de zeikende regen langs een weg waar geen auto’s reden😅. We gingen maar even schuilen onder een brug, maar toen het begon te flitsen zijn we snel opzoek gegaan naar een taxi. Die hadden we best snel gevonden en toen meteen naar huis om iets warms aan te trekken! We hebben wel de grootste lol gehad achter op de fiets, ondanks de regen!

We zijn zaterdag naar park Guell geweest en de dure winkelstraat. Helaas regende het die dag best hard, dus toen we aankwamen bij die winkelstraat zijn we snel opzoek gegaan naar een restaurantje waar we iets konden drinken. Alles zat vol, dus uiteindelijk zijn de bij de Starbucks uitgekomen, ook heel lekker! In de avond hebben we thuis gekookt, een broodje hotdog, en daarna zijn we met een taxi naar het olympisch stadion geweest, boven op de berg Montjuïc. We hadden hier heel mooi uitzicht over de stad met alle lichtjes. Om 21.00 zou er daar in de buurt een fonteinshow zijn. Die wilde we wel zien dus zijn we daar heen gelopen en hebben gewacht tot het begon. Om 21.30 was het nog steeds niet begonnen, toen hebben we het toch maar even opgezocht en kwamen we erachter dat de fonteinshow door corona niet doorging. Wat natuurlijk super jammer was! We zijn terug naar huis gegaan en later zijn we opstap gegaan, bij hotel roma, om even te laten zien waar wij altijd opstap gaan.

Zondag was alweer de laatste dag dat ze er waren. We hebben even over het strand gelopen en zijn bij een strandtentje lekker gaan lunchen. Toen was het alweer tijd om afscheid te nemen, helaas.

Het was een super leuk weekend en ik heb er erg van genoten!