De eerste stageweek

8 december 2021 - Andalusië, Spanje

Ik vond het de eerste dag best spannend om naar stage te gaan. Je bent in een hele andere omgeving met ook andere mensen en een andere taal. Gelukkig waren de teachers op mijn locatie allemaal Nederlands, dus hoefde ik weinig Engels te praten. We hebben in totaal 8 kinderen bij de babygroep. Bijna alle kinderen komen iedere dag, dus ik heb best snel een band met de kinderen opgebouwd, omdat we elkaar iedere dag zien. We hebben 5 Nederlandse kinderen en 3 Engelse kinderen. We praten dus best veel Nederlands op de groep. Ik sta 2 dagen alleen met Bodhana op de groep en de andere 3 dagen sta ik met Bodhana en Milouke. Dit zijn de dagen waarop alle kinderen er zijn.

Toen we de kennismaking hadden hebben we meteen nagevraagd hoe we het beste bij stage kunnen komen. Ze zei dat het het makkelijkst was om een fiets te huren. Ze stelde Swapfiets voor. We hebben dit opgezocht en hier een fiets voor 4 maanden gehuurd. Ze zijn hier in Spanje geen fietsers gewend, dus ik vond het best spannend om de eerste keer hier te fietsen, omdat de auto's best hard rijden hier. Ook niet overal zijn fietspaden, dus het is soms lastig om te weten waar je nou wel en niet mag fietsen. De weg naar stage is gelukkig wel een fijne weg. Hier hebben we overal fietspaden, dus dat is fijn om te fietsen. Google maps zegt dat het 19 minuten fietsen is naar mijn stage, maar wij doen er een half uur over! Ze hebben hier overal super veel stoplichten staan, waardoor we soms lang moeten wachten. Ook moeten we een berg op fietsen, wat nog best zwaar is. Je zou denken als je hier iedere dag fietst wen je er aan, maar dat is helaas niet het geval! We hoeven na stage in ieder geval niet meer te sporten, nadat we die berg zijn op gefietst en daarna ook nog eens naar de 4de verdieping moeten lopen! We komen terug met veel beenspieren!