De eerste week!

8 december 2021 - Andalusië, Spanje

Op 23 augustus 2021 had ik de vlucht samen met Nina naar Barcelona. Het afscheid was moeilijk en er waren bij iedereen tranen, wat ook heel logisch is natuurlijk! Mama, papa, Youri (broertje) en Anouk (beste vriendin) gingen mij wegbrengen naar het vliegveld. Nina en ik hadden elkaar van te voren 1x gezien, dus ik vond het best spannend, omdat je nog niet weet of het goed klikt tussen elkaar.

We kwamen in de avond aan op het vliegveld in Barcelona en gingen met een taxi naar ons appartement. Als we er bijna waren, moesten we de verhuurder appen, zodat zij ook naar het appartement kwam. Ons appartement is op de 4de verdieping, zonder lift. Ik had 2 koffers bij, 1 van 10kg en 1 van 32kg. De koffer van 10kg had de verhuurder mee naar boven genomen, maar ik stond nog onderaan met mijn koffer van 32kg. De trap was best smal, dus de koffer moest je voor je tillen of achter je tillen. Maar het lukte mij nooit om die zware koffer naar de 4de verdieping te krijgen. Nina deed eerst haar koffer naar boven tillen, want zij had maar 1 koffer van 20kg, en daarna kwam ze terug om mij te helpen. We hebben samen uiteindelijk met 'bloed, zweet en tranen' de koffer boven gekregen! Het is eigenlijk de 5de verdieping, want de begane grond tellen ze ook als verdieping. Dus hadden we ook nog eens een trap extra die we op moesten!

De eerste week waren we nog vrij en hadden we dus een hele week om elkaar goed te leren kennen en de stad te bezoeken. We lagen vooral veel op het strand, te genieten van de zon! Mijn nicht was ook nog langs gekomen en zijn we toen 1 avond met z'n 3en opstap geweest, wat super leuk was! De avond erna zijn Nina en ik nog een avond opstap geweest. Als we op het strand lagen, kwam er altijd wel iemand langs om te vragen of we zin hadden in een feestje die avond. Zo kwamen aan deze 2 leuke feesten! Al gauw kwamen we er achter dat het super goed klikte tussen ons, wat natuurlijk super fijn was!

Deze week zijn we ook alvast 1 dag langs stage geweest, om kennis te maken en alvast de locatie te zien. Hier kregen we ook meteen te horen welke dagen en welke tijden we moesten stage lopen.